wtorek, 6 marca 2012

My Music For Peace

Dziś chciałabym zaprezentować kilka zdjęć z dość niezwykłego wydarzenia w jakim miałam okazję uczestniczyć jakiś czas temu. A są nim dwa koncerty z udziałem amerykańskiego wirtuoza 9-strunowych skrzypiec Steve`a Kindlera, oraz polskiego artysty i założyciela grupy SBB – Józefa Skrzeka.

Oba przedsięwzięcia zrealizowała toruńska fundacja Boryna Centrum Terapii Dźwiękiem i Muzyką, której jednym z celów jest zwalczaniem przemocy za pomocą muzyki. Koncert Skrzeka i Kindlera pod hasłem My Music For Peace jest wstępem do większego projektu, który fundacja skrupulatnie realizuje.

Wspominam o tym, ponieważ rzadko zdarza mi się bywać na wydarzeniach muzycznych, przy których niezwykle ważną rolę odgrywa idea, a nie tylko sama rozrywka. Owszem, bywałam już na festiwalach, na których artyści głosili podobne poglądy, albo gdzie pieniądze z biletów przekazywało się na szczytne cele – My Music For Peace jest jednak szczególnym wydarzeniem. Głównie z tego powodu, iż było mi dane poznać artystów, którzy pojawili się w hotelu Bulwar i wcześniej radiu PiK. Mówię tu w szczególności o zagranicznym gościu koncertów – Steve Kindlerze. Jego życie, muzyka oraz rozmowa z nim pokazały jak bliski jest mu przekaz jaki niesie ze sobą hasło My Music For Peace. Dwa koncerty z Józefem Skrzekiem w Bydgoszczy i Toruniu dały tego najlepszy dowód;)








1 komentarz: